Telia aloittaa 800 henkilöä koskevat muutosneuvottelut
Yhtiön mukaan tavoitteena on karsia päällekkäisyyksiä ja tukea asiakaskokemusta. Yhtiön mukaan neuvottelut voivat johtaa noin 85 työtehtävän päättymiseen ja noin 30 uuden avautumiseen.
IT Insider toimitus
07.9.2022

Telia Finland aloittaa muutosneuvottelut. Neuvottelut koskevat noin 800 kuluttajaliiketoimintayksikössä työskentelevää henkilöä. Enimmillään neuvottelut voivat johtaa 85 työtehtävän päättymiseen ja 30 uuden avautumiseen.

Taustalla on Telian kuluttajaliiketoimintayksikön uudistuminenkeväällä, kun kuluttajaliiketoiminta ja asiakaskanavat yhdistyivät. Nyt suurimpana muutoksena on toimintamallin uudistus ja asiakkuuteen ja asiakaskantaan liittyvien vastuiden keskittäminen uuteen yksikköön. Samalla toimintaa on tarkoitus yksinkertaistaa.

”Uudistamme kuluttajaliiketoiminnan toimintatapoja ja organisaatiota tukemaan vahvaa asiakaskokemusta ja asiakkuuksien kehittämistä. Nostamme asiakkaan aidosti tekemisen keskiöön. Samalla haluamme lisätä myyntikanavien välistä joustavuutta ja kasvattaa tuottavuutta selkeyttämällä johtamismallia ja vastuunjakoa​. Suunnitelmanamme on luopua mahdollisista päällekkäisistä rooleista ja panostaa dataohjautuvuuteen sekä digitalisointiin”, Telia Finlandin kuluttajaliiketoiminnan johtaja Tuula Heikkinen kertoo.

”Kiihdytämme nyt sitä valtavaa muutosta, joka on ollut Telialla jo hyvän aikaa käynnissä. Tavoitteemme on olla uudenaikainen, aidosti asiakaslähtöinen ja entistäkin digitaalisempi yhtiö. Luovumme vanhasta teknologiasta rakentaaksemme uutta. Modernisoimme tuotteitamme ja palveluitamme, jotta valikoimamme olisi yksinkertaisempi. Tämä muutos sekä yksinkertaistaa toimintaamme että mahdollistaa asiakaskokemuksen sisällyttämisen kokonaisvaltaisesti osaksi prosessejamme ja asiakaspolkuja”, kertoo Telia Finlandin toimitusjohtaja Heli Partanen.

Kuva Jose Losada Unsplash

Suositellut

Uusimmat