Ray-Banin ja Metan kehittämät älylasit ovat olleet myyntimenestys lasijätin myymälöissä Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueella (EMEA).
“[Lasit] eivät ole menestys vain Yhdysvalloissa, jossa menestys on itsestään selvää. Ne ovat menestys myös Euroopassa. 60 prosentissa Ray-Ban-liikkeistä Euroopassa, EMEA-alueella, Ray-Ban Meta on liikkeiden myydyin tuote”, Ray-Banin emoyritys EssilorLuxottican talousjohtaja Stefano Grassi kertoi yrityksen sijoittajapuhelussa.
Lasien suosio Euroopassa on erityisen vaikuttavaa ottaen huomioon, että niiden kaikkia ominaisuuksia, tärkeimmin tekoälyä, ei ole vielä otettu EU:ssa käyttöön regulaatiohuolien vuoksi.
EU-käyttäjillä on kuitenkin käytössään kaiutin ja kamera (jonka ympärillä pyörii merkittäviä turvallisuushuolia).
Korkeat myyntiluvut osoittavat, että älylaseille riittää kysyntää, vaikka niistä joutuu maksamaan enemmän kuin tavanomaisista laseista.
Ray-Ban Metan hinnat alkavat noin 300 eurosta, kun taas normaaleja Ray-Baneja saa reilusti alle puoleen hintaan.
Metan ja Ray-Banin lasien korkea hinta ja kysyntä on ilmeisesti ollut molemmille yrityksille tuottoisaa, sillä lasijätti EssilorLuxottica ilmoitti hiljattain Ray-banin ja Metan monivuotisen kumppanuuden jatkumisesta.