Kirjautuminen on muuttunut 22.8.2025 - tarvittaessa aseta salasanasi uudelleen.

Tutkimus: VR-lasien suosio on jatkanut laskuaan mutta kääntyy pian nousuun

Virtuaalitodellisuuden markkinoiden kasvua kiihdyttävät muun muassa lisääntyvä kilpailu, tekoälyintegraatiot ja käyttökohteiden vakiintuminen koulutuskäytössä.
18. maaliskuuta 2025 kirjoittaja
Lehtinen Max
VR-lasien kysyntä laski 12 prosenttia vuonna 2024, selviää Counterpointin markkinatutkimuksesta . Kyseessä on kolmas vuosi peräkkäin, kun VR-lasien toimitukset ovat olleet laskussa. Heikkoon kysyntään liittyy monia syitä. Yksinkertaisin näistä on VR-lasien hintavuus: Applen Vision Pro maksaa yli 3 000 euroa, ja jopa Metan edullisin malli Quest 3 kustantaa yli 300 euroa. VR-laseilla on myös yhä mer...
Tämä on artikkelin esikatselu

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä artikkeli on luettavissa kokonaisuudessaan tilaajille. 

Onko sinulla jo tilaus? Kirjaudu sisään tästä

Tilaa nyt ja saat rajattoman pääsyn IT-alan kiinnostavimpiin sisältöihin.

Tarjoamme myös kaikille rekisteröityneille käyttäjille 5 artikkelia kuukaudessa maksutta.

Jaa
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.