Kirjautuminen on muuttunut 22.8.2025 - tarvittaessa aseta salasanasi uudelleen.

Tekoäly vaatii asiakastuntemusta ja ihmisymmärrystä

Tekoälystä on hyvää vauhtia kasvamassa uuden kasvun tukijalka koko IT-toimialalle. Solitassa kyseisestä liiketoiminta-alueesta vastaavan johtajan Mikael Ruohosen mukaan menestys kuitenkin vaatii uudenlaista osaamista. Tekniikan lisäksi IT-talojen on hallittava myös palvelumuotoilu sekä löydettävä asiakkaiden arkisista työ- ja tuotantoprosesseista ne kohdat, joissa tekoäly tuottaa todellista lisäarvoa.
7. syyskuuta 2023 kirjoittaja
Sormunen Timo
Monessa IT-talossa on viimeisen vuoden aikana lisätty panoksia tekoälyyn liittyvässä liiketoiminnassa. Tähän joukkoon kuuluu myös teknologia-, data- ja designyhtiö Solita, joka kertoi keväällä perustavansa oman poikkitieteellisen Generative AI -osaamisyksikön Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Tanskaan, Belgiaan ja Saksaan. Kokeneista data- ja tekoälyasiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä kootun yks...
Tämä on artikkelin esikatselu

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä artikkeli on luettavissa kokonaisuudessaan tilaajille. 

Onko sinulla jo tilaus? Kirjaudu sisään tästä

Tilaa nyt ja saat rajattoman pääsyn IT-alan kiinnostavimpiin sisältöihin.

Tarjoamme myös kaikille rekisteröityneille käyttäjille 5 artikkelia kuukaudessa maksutta.

Jaa
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.