Tutkimus: Somejätit nettosivat alaikäisiltä yli 11 miljardin dollarin mainostulot Yhdysvalloissa vuonna 2022
Tutkimuksen mukaan eniten mainostuloja alaikäisten avulla kahmii Instagram, joka kasvatti näin liikevaihtoaan lähes 5 miljardia dollaria viime vuonna.
Max Lehtinen
29.12.2023
Harvardin yliopiston julkisen terveyden osaston julkaiseman tutkimuksen mukaan sosiaalisen median jättiläiset keräsivät yli 11 miljardia dollaria mainostuloja alle 18-vuotiailta Yhdysvalloissa vuonna 2022. Tutkimus toteutettiin simuloimalla mainostulojen määrä lastenvalvontasovellus Qustudion ja Pew Researchin somedataan perustuen. Tutkijoiden arvioiden mukaan suurimmat mainostulot alle 13-vuotiaista käyttäjistä sai viime vuonna YouTube (959 miljoonaa dollaria). Seuraavana listal
Tilaa tai kirjaudu sisään lukeaksesi tämän artikkelin.

Suositellut

Uusimmat