TikTok havittelee mainosjätin asemaa vähentämällä mainostajien työtaakkaa algoritmisesti
Yritys on investoinut myös mainostajien yksityisyyteen.
Max Lehtinen
08.10.2024

TikTok on julkaissut useita uusia mainosten automatisointiin erikoistuneita työkaluja, jotka pyrkivät lisäämään lyhytvideosovelluksen suosiota mainostajien silmissä. 

Esimerkiksi uusi tekoälytyökalu Smart+ pyrkii automatisoimaan mainosten luomisen, targetoinnin ja hinnoittelun mainostajien puolesta. Mainostajat voivat syöttää aineistonsa, budjettinsa ja kohdentamistavoitteensa järjestelmään, jonka TikTok väittää hoitavan loput.

Yrityksen mukaan mainostajat, jotka käyttävät Smart+:aa mainoskampanjoissaan, saavat keskimäärin 52 prosentin enemmän tuottoa jokaista mainoksiin käytettyä dollaria kohden.

TikTokin uusi GMV Max -automaatiotyökalu puolestaan optimoi videoiden näkyvyyttä, hakutuloksia ja mainosten sisältöä maksimoidakseen mainostajien myynnin. 

Uusien mainostyökalujen julkistamisen lisäksi TikTok kertoo tuoreista päivityksistä mainostajien yksityisyyttä suojaaviin teknologioihin. Yritys on investoinut muun muassa luotettuihin suoritusympäristöihin ja AWS:n digitaalisiin puhdastiloihin, joissa eri osapuolet voivat analysoida dataa yhdessä jakamatta sitä toistensa kanssa suoraan. 

Suositellut

Uusimmat