Terveystalo on nimittänyt Ilari Richardtin uudeksi digitaalisten palveluiden johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän on toiminut Terveystalossa viimeksi digitaalisen tuotekehityksen johtajana ja muissa digitaalisen liiketoiminnan rooleissa lähes kymmenen vuotta.
Digijohtajaksi viime vuoden syyskuussa nimitetty Kati Sulin jättää yhtiön. Sulin tuli Terveystaloon Ifolorin toimitusjohtajan paikalta. Hän on ollut myös DNA:n digijohtajana.
”Yhtiön strategian päivittyessä digitaalisten palveluiden kaupallinen fokus muutti merkittävästi muotoaan. Terveystalolle tämä on juuri oikea suunta nyt. Olen ylpeä tiimistämme ja yhteisen digistrategiamme päivittämisestä. Strategia vaatii aina juuri oikeat ihmiset johtamaan ja toteuttamaan sitä, ja on erinomaista, että Ilari Richardt ottaa nyt tämän roolin, sanoo Kati Sulin.
Terveystalon toimitusjohtaja Ville Ihon mukaan kehitystyön fokusta on päivitetty.
”Keskitymme lähivuosien aikana digitaalisten kyvykkyyksiemme ensisijaiseen tehtävään: tuomaan tehokkuutta ydinliiketoimintaamme sekä vahvistamaan hoitopolkujen jatkuvuutta ja terveydenhuollon vaikuttavuutta. Kiitän Katia digitaalisen kehityksemme johtamisesta ja digistrategiamme päivittämisestä, jatkaa Iho.
Ihon mukaan Richardtin pitkä kokemus Terveystalon digipalvelujen kehittämisessä tuo johtoryhmään toimialan johtavaa näkemystä terveydenhuollon digitaalisista mahdollisuuksista.
”Ilari on yksi yhtiömme ehdottomista tähdistä ja paras mahdollinen valinta viemään digistrategiaamme eteenpäin. Hän on ollut kehittämässä yhtiön digitaalisia kyvykkyyksiä ja digiratkaisujamme niiden alkumetreistä lähtien ja tuo johtoryhmäämme toimialan johtavaa näkemystä terveydenhuollon digitaalisista mahdollisuuksista, Ville Iho sanoo.
Richardt itse näkee digitalisoitumisessa paljon mahdollisuuksia toimialalle.
”Digi-innovaatiot ovat toimialamme ytimessä, kun väestö ikääntyy, palvelujen tarve kasvaa ja ammattilaisista on pulaa. Digitaalisten palveluidemme korkea laatu näkyy jo nyt käyttäjä- ja käyttömäärissä, asiakastyytyväisyydessä sekä ammattilaistemme työn tehokkuudessa. Digitaalisten palveluiden ansiosta asiakkaamme saavat juuri oikean ammattilaisen tukea ajasta ja paikasta riippumatta, ja ammattilaiset voivat suunnata aikaansa kaikkein tärkeimpään. Näen valtavasti mahdollisuuksia terveydenhuollon digitaalisissa ratkaisuissa, ja olemme vasta alkumatkalla moneen toimialaan verrattuna”, sanoo Ilari Richardt.
Lue lisää: