Tekoäly vaatii asiakastuntemusta ja ihmisymmärrystä 
Tekoälystä on hyvää vauhtia kasvamassa uuden kasvun tukijalka koko IT-toimialalle. Solitassa kyseisestä liiketoiminta-alueesta vastaavan johtajan Mikael Ruohosen mukaan menestys kuitenkin vaatii uudenlaista osaamista. Tekniikan lisäksi IT-talojen on hallittava myös palvelumuotoilu sekä löydettävä asiakkaiden arkisista työ- ja tuotantoprosesseista ne kohdat, joissa tekoäly tuottaa todellista lisäarvoa. 
Timo Sormunen
08.9.2023
Monessa IT-talossa on viimeisen vuoden aikana lisätty panoksia tekoälyyn liittyvässä liiketoiminnassa. Tähän joukkoon kuuluu myös teknologia-, data- ja designyhtiö Solita, joka kertoi keväällä perustavansa oman poikkitieteellisen Generative AI -osaamisyksikön Suomeen, Ruotsiin, Viroon, Tanskaan, Belgiaan ja Saksaan.  Kokeneista data- ja tekoälyasiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä kootun yksikön tavoitteena on auttaa yrityksiä ja yhteiskunnallisia toimijoita tulkitse
Tilaa tai kirjaudu sisään lukeaksesi tämän artikkelin.

Suositellut

Uusimmat