Salesforce rakentaa tekoälyä hyödyntävää asiakkuudenhallinta-alustaa
Einstein 1 Platform yhdistää datamassat, crm-ratkaisun ja tekoälyn.
IT Insider toimitus
13.9.2023

Pilviohjelmistotalo Salesforce on rakentamssa tekoälyalustaa, joka yhdistää Salesforcen asiakkuudenhallintaohjelmiston, uuden Data Cloud -tietovaraston ja Einstein-tekoälyn samaan järjestelmään.

Yhtiön toimitusjohtaja Marc Benioff julkisti uuden Data Cloudin yhtiön jättimäisessä käyttäjätapahtumassa Dreamforcessa San Franciscossa.

Salesforcen mukaan tutkimukset osoittavat, että organisaatioiden tapa käsitellä asiakastietoja on hyvin hajanainen. Datan määrä on moninkertaistunut ja sitä hallitaan niin pilvessä, sosiaalisessa mediassa kuin mobiililaitteissa. Lopputuloksena on massiivisia ja hajanaisia asiakastietojen saarekkeita.

Data Cloud on Salesforcen keskeinen moottori, joka yhdistää muun muassa valtavat määrät asiakastietoja, yrityksen sisältöä ja Slack-keskusteluja luodakseen yhtenäisen CRM-näkymän asiakkaasta.

”Kun Data Cloud ja Einstein AI yhdistetään Einstein 1 Platformissa, yritykset voivat helposti luoda tekoälypohjaisia sovelluksia ja työnkulkuja, jotka lisäävät tuottavuutta, vähentävät kustannuksia ja tuottavat uskomattomia asiakaskokemuksia”, Parker Harris, Salesforcen teknologiajohtaja ja toinen perustaja kommentoi.

Einstein Copilot

Data Cloudin lisäksi Salesforce julkaisi Einstein-tekoälyyn Copilot-ominaisuuden, joka tuo tekoälyavustajan kaikkiin Salesforcen tuotteisiin. Lisäksi tapahtumassa julkaistu Einstein Copilot Studio auttaa yrityksiä rakentamaan tekoälyn päälle omia sovelluksia.

“Einstein Copilotin ja Data Cloudin lanseerausten avulla teemme tehokkaiden tekoälyavustajien luomisen helpoksi. Luotettava tekoäly voidaan integroida työprosesseihin kaikissa rooleissa, kaikilla toimialoilla ja kaikilla sektoreilla. Uudessa ympäristössä jokainen voi olla Einstein”, Salesforcen toimitusjohtaja Marc Benioff sanoo.

Salesforcen toimitusjohtaja Marc Benioff

Suositellut

Uusimmat