Ray-Banin ja Metan älylasit eivät nouse ostajien silmille
Alle kymmenesosa kaksi vuotta sitten julkaisujen älylajien ostajista käyttää tuotetta aktiivisesti. Isoimmat ongelmat ovat olleet yhteyksissä, akkukestossa, äänenlaadussa ja ääniohjauksessa.
IT Insider toimitus
03.8.2023

Aurinkolasivalmistaja Ray-Ban ja Meta toivat syyskuussa 2021 markkinoille Ray-Banin kehyksiin tehdyt älylasit. Älylaseilla voi muun muassa kuunnella musikkia ja soittaa puheluita, ottaa kuvia ja videota ja jakaa näkemäänsä reaaliaikaisesti muille.

Laseja on myyty noin 300 000 kappaletta, mutta niitä käyttää aktiivisesti vähintään kuukausittain vain 27 000 henkilöä. Luvut selviävät The Wall Street Journalin käsiinsä saamasta Metan sisäisestä dokumentista.

Isoimpia ongelmia käyttäjien milestä ovat olleet äänenlaatu, ääniohjauksen ongelmat, akkukesto sekä yhtysongelmat. Esimerkiksi laseilla otettujen kuvien ja videoiden siirto muille laitteille ei ole onnistunut läheskään kaikilta.

Ensimmäisen sukupolven laitteen ongelmista huolimatta Meta on tuomassa seuraavaa versiota älylaseista markkinoille tämän vuoden lopussa tai ensi keväänä, kertovat WSJ:n lähteet.

Vaikka Meta satsaa vuosittain miljardeja metaversumin kehittämiseen, toisenkaan sukupolven Ray-Ban lasit eivät tule olemaan tarjoamaan ominaisuuksia laajennettuun todellisuuteen. Parannuksia nykyiseen tulee olemaan parempi akkukesto ja paremmat kamerat. Lisäksi älylasit tulevat useampiin Ray-Ban-malleihin. Nykyisin Ray-Ban Stories -älylasit ovat saatavana kolmeen klassiseen Ray-Banin kehysmalliin.

Kuvakaappaus: Meta

Suositellut

Uusimmat