Onko IT:n johtaminen johtamisjärjestelmän osana ratkaisu kysymykseen, miten IT tuottaa arvoa?
IT:n arvon tuottoa on ollut äärimmäisen vaikea todentaa empiirisesti toteutumatiedon perusteella yksittäisessä yrityksessä tai julkishallinnon organisaatiossa. Suurin arvontuotto tulee, kun IT on osa organisaation johtamisjärjestelmää, kirjoittaa Tomi Dahlberg.
IT:n käyttäjäorganisaatiolle tuottama arvo on suurin, kun IT:tä johdetaan osana organisaation johtamisjärjestelmää. Jutussani kerron, miten olen tehnyt tämän otsikon kysymyksen ratkaisevan havainnon. Tavoitteenani on synnyttää keskustelua asiasta IT-Insideriin.
Miten IT saadaan tuottaman IT arvoa käyttäjäorganisaatiolle, on ollut yksi IT:n johtamisen iäisyyskysymyksiä 1960-luvulta alkaen. IT:n arvon tuottoa on ollut äärimmäisen vaikea todentaa empiirisesti toteutumatiedon p