Nike tulee NFT-markkinaan perustamalla digitaalisten kenkien ja muiden Nike-varusteiden ostoon, myyntiin ja vaihtoon tarkoitetun .Swoosh-verkkokaupan.
Yhtiö ei vielä kertonut kaikkia yksityiskohtia siitä, missä virtuaalitavaroita voi hyödyntää. Mutta sen mukaan yleisesti tuotteita voisi käyttää esimeksiksi peleissä ja muissa digitaalisissa elämyksissä. Metaversumia yhtiö ei maininnut, mutta epäilemättä siinä on yksi mahdollinen käyttökohde.
Niken NTF-avaus tulee vaiheessa, jolloin vielä alkuvuodesta kovassa nousussa ollut NFT on ainakin hetkellisesti poissa muodista. NTF eli non-fungible token on lohkoketjuteknologia, mikä on tarkoitettu digitaalisten omistussuhteiden ylläpitämiseen ja alkuperäiskappaleiden tunnistamiseen.
Rekisteröidyt NFT-myynnit ovat laskeneet loppuvuotta kohti noin neljäsosaan alkuvuoden huippuluvuista.