Twitterin uusi toimitusjohtaja Linda Yaccarino aikoo kokeilla useita toimenpiteitä saadakseen takaisin Tesla-miljardööri Elon Muskin alaisuudessa menetyt mainostulot, kertoo Financial Times.
Yaccarinon suunnitelmissa on lehden lähteiden mukaan tavata mediakumppaneita, kustantajia ja kykyjenetsintätoimistoja saadakseen julkisuuden henkilöt, poliitikot ja muut sisällönluojat palaamaan alustalle.
Yaccarino kutsuu lähestymistapaa ”lähitaisteluksi”, ja hän on esitellyt sen myös yrityksen maailmanlaajuiselle myyntiryhmälle.
Yaccarino valmistelee Financial Timesin mukaan myös videomainoksia, jotka näytettäisiin käyttäjille heidän selaillessaan Twitterin lyhytvideoita.
Videoihin keskittyminen on jatkumoa Twitterin aiemmin tänä vuonna tehdylle uudistukselle, joka mahdollistaa maksaville asiakkaille kahden tunnin mittaisten videoiden käytön.
Yaccarino neuvottelee lähteiden mukaan Googlen kanssa alustojen nykyisen kumppanuuden laajentamisesta. Kumppanuus lisäisi Googlen valtavan mainosinfrastruktuurin läsnäoloa alustalla ja antaisi mainosjätille vastapalveluksena pääsyn joihinkin Twitterin tietoihin.
Twitter pyrkii Financial Timesin mukaan myös uudistamaan kumppanuuttaan useiden teknologiayhtiöiden, kuten Amazonin, Salesforcen ja IBM:n, kanssa.
Yaccarinon suurin haaste alustan mainostulojen kasvattamisessa on samalla jatkaa Muskin vähäistä moderaatiopolitiikkaa, joka ajoi monet mainostajat tiehensä johtuen epäsuotuisan sisällön pelosta.
Twitterin mukaan sillä on tapa varmistaa, etteivät mainokset näy tiettyjen sanojen tai tilien sisällön vieressä, mutta mainostajien vakuuttaminen tästä ei tapahdu helposti.
Yaccarino vaikuttaa kuitenkin vievän Twitterin uskottavuutta mainostajien keskuudessa nopeasti parempaan suuntaan.
Kuva: Alexander Shatov