Kirjautuminen on muuttunut 22.8.2025 - tarvittaessa aseta salasanasi uudelleen.

Mistä haluat olla tunnettu?

Yksinkertaiselta kuulostava kysymys sisältää menestyksen salaisuuden, kirjoittaa kolumnistimme Petri Matero.
9. kesäkuuta 2022 kirjoittaja
Matero Petri
Tähän pirullisen yksinkertaiseen kysymykseen kiteytyy oikeastaan kenen tahansa yrityksen, henkilön ja tuotebrändin menestyksen salaisuus. Yksinkertaiseen kysymykseen vastaaminen nimittäin vaatii vastaajalta juuri niitä oikeita strategisia valintoja, tai tarkemmin poisvalintoja, joilla häivytetään kohinaa kovan ydinosaamisen tieltä. Pureudutaanpa tähän vastaukseen ja sen vaatimiin valintoihin hieman tarkemmin. Missä olet hyvä? Siis oikeasti hyvä. Tämä on se kaikista vaikein valinta. Oman osaamisen kärjen kiillottaminen siis. Se vaatii vähemmän tärkeiden ominaisuuksien työntämistä taka-alalle, osittain jopa joidenkin tehtävien poistamista, ja jäljelle jäävän kärkiosaamisen hiomista entistäkin paremmaksi. Lisäksi tämä valinta olisi tärkeää todistaa oikealla kohderyhmällä. Onko osaamisellasi todellisuudessa yhtä suuri merkitys- ja vaikuttavuusarvo, kuin mitä itse kuvittelet? Onko olemassa ongelmaa, jonka osaamisesi ratkaisee? Tässä moni yritys ja asiantuntijakin menee metsään ja reilusti. ...
Tämä on artikkelin esikatselu

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä artikkeli on luettavissa kokonaisuudessaan tilaajille. 

Onko sinulla jo tilaus? Kirjaudu sisään tästä

Tilaa nyt ja saat rajattoman pääsyn IT-alan kiinnostavimpiin sisältöihin.

Tarjoamme myös kaikille rekisteröityneille käyttäjille 5 artikkelia kuukaudessa maksutta.

Jaa
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.
Dynaaminen pätkäsi näytetään tässä... Tämä viesti näytetään, koska et ole antanut sekä suodatinta että mallia käytettäväksi.