Sosiaalisen median mainontaa kehittävä ohjelmistoyhtiö Smartly.io osti mainosteknologiayritys Viralspacen. Yhdysvaltain Kalifornian Piilaaksosta toimiva yritys tutkii ja optimoi tekoälyn avulla sosiaalisen median mainoksia ja niiden tehokkuutta. Viralspacen kehittämän teknologian avulla mainostajat voivat selvittää, mistä kuva- ja videoelementeistä mainos kannattaa rakentaa, jotta se tuo parhaat tulokset. Smartly.ion mainoskampanjoiden automatisointiin ja optimointiin erikoistunut teknologia mahdollistaa oppien hyödyntämisen mainoskampanjoiden kehittämisessä ja optimoimisessa nopeasti ja kätevästi.
Smartly.io tiedotti samalla, että se avaa tuotekehityshubin Berliiniin. Molemmat toimenpiteet ovat osa yrityksen tavoitteita kasvaa kasvua myös perinteisten mainostajien digimainonnan ohjelmistoksi.
“Teknologian lisäksi vahva yrityskulttuurimme on luonut pohjan kannattavalle kasvulle. Kasvutahdin kiihtyessä meillä on nyt vakaa pohja viedä suomalaista ohjelmisto-osaamista myös entistä lähemmäs asiakkaitamme Yhdysvalloissa ja Euroopassa”, Smartly.ion toimitusjohtaja ja perustaja Kristo Ovaska sanoo.
Digitaalisen mainonnan luovan sisällön ja optimoinnin työkaluja kehittävä Smartly.io työllistää yli 550 henkeä. Yrityksen liikevaihdosta 99 prosenttia tulee Suomen ulkopuolelta.