Suoratoistojätti Netflix aikoo panostaa sen mainoksia sisältävään tilausmalliin yhä merkittävämmin, yritys kertoo tulosjulkistuksensa yhteydessä.
Uutinen ei ole ihme: niillä markkinoilla, joilla halvempi mainostilausmalli on vaihtoehto, sen on valinnut Netflixin mukaan 45 prosenttia yrityksen asiakkaista.
Suoratoistojätti kertoo sen mainostilausmallin houkutelleen kuluvan vuoden toisella kvartaalilla 34 prosenttia enemmän asiakkaita kuin samaan aikaan viime vuonna.
Netflix näkeekin mainoksiin panostamisen strategisesti merkittävänä siirtona.
“Mainokset toteuttavat Netflixin kaksi tärkeää strategista prioriteettia: ensinnäkin niiden avulla voimme tarjota alhaisempia hintoja Netflixille, toiseksi ne luovat liiketoiminnalle lisätuloja ja voittoa”, Netflix kirjoittaa.
Netflixillä on kymmeniä mainossopimuksia suurten yritysten, kuten Coca-Colan ja McDonaldsin, kanssa.
Netflixin budjetti-ystävällinen mainostilausmalli maksaa tällä hetkellä Yhdysvalloissa 7 dollaria kuussa.
Koska Netflix ilmoitti lopettavansa Yhdysvalloissa sen 12 dollaria maksavan mainoksettoman Basic-tilausmallin, jatkossa halvin mainokseton tilausmalli kustantaa maassa 15,5 dollaria kuussa.
Halvin mainokseton tilausmalli poistettiin myös Ranskasta.
Netflix on pitänyt merkittävän suosionsa suoratoistojättinä lisäämällä viime aikoina tarjontaansa erittäin suosittuja sarjoja ja suuren rykelmän livesisältöä (joissakin maissa).
Esimerkiksi Yhdysvalloissa Netflix näyttää livenä Joe Roganin uuden stand up -show’n, Jake Paulin ja Mike Tysonin nyrkkeilyottelun ja huippusuositun NFL:n otteluita.
Suoratoistojätti laajentaa tarjontaansa myös lisäämällä siihen pelejä.
Netflixin liikevaihto oli kuluvan vuoden toisella kvartaalilla yli 9,5 miljardia dollaria, josta liikevoittoa oli yli 2,1 miljardia dollaria.
Yritys uskoo sen tulevaisuuden kasvun tulevan uusien tilaajien sijaan mainostuloista ja vanhojen tilaajien säilyttämisestä.