Maksullisen Twitterin startti on ollut hidas
Tuoreiden arvioiden mukaan maksullisella Twitter Blue -palvelulla on hieman alle 300 000 tilaajaa. Tämä tuo Twitterille vain noin 2,4 miljoonaa euroa kuukaudessa. Twitter suunnittelee nyt tuhat dollaria kuussa maksavan kultaisen merkin lanseerausta.
IT Insider toimitus
07.2.2023

Elon Musk laittoi viime vuoden lopulla tuulemaan, kun hän sai lopulta Twitterin haltuunsa. Yhtiöstä irtisanottiin valtava joukko henkilökuntaa, vaatimustasoa nostettiin ja Musk halusi vauhtia uusien ominaisuuksien kehittämiseen.

Yksi uusista Twitterin toiminnallisuuksista on maksullinen Twitter Blue. Kahdeksan dollarin kuukausimaksua vastaan käyttäjät saavat aikaisemmin maksuttoman sinisen merkin tunnuksensa yhteyteen, vähemmän mainoksia ja joukon muita etuja.

Muskin ajatuksena on ollut, että tilaajaliikevaihto toisi jatkossa noin puolet Twitterin liikevaihdosta. Toistaiseksi siihen on vielä matkaa. Julkisuudessa esiintynteiden arvioiden mukaan Twitterillä on tällä hetkellä 290 000 – 300 000 maksullista Blue-käyttäjää. Arvioita ovat esittäneet The Information ja Social Media Today.

Tällä käyttäjätasolla Twitter Blue tuottaa yhtiölle noin 2,4 miljoonaa dollaria kuussa lisäliikevaihtoa. Muskin tavoitteisiin nähden tilaajamäärän pitää kasvaa vielä 81-kertaiseksi.

Muskin mukaan Twitter oli lähellä konkurssia hänen ostaessaan yhtiön. Rahaa kului miljoonia päivässä. Tiukan kulujenkarsinnan jälkeen kulut ovat laskeneet merkittävästi, mutta tulopuolella on vielä petrattavaa.

Yksi tapa saada lisäliikevaihtoa on suunnitteilla oleva kultainen merkki käyttäjätilin yhteyteen. Sinisen merkin tavoin sillä voi osoittaa olevansa maksullinen tilaaja (toki aikaisemmin sininen merkki tarkoitti sitä, että käyttäjätili oli vahvistettu henkilön, yrityksen tai brändin tili).

Kultaisen merkin tilaus on vain huomattavasti arvokkaampi kuin Twitter Blue. Se onkin tarkoitettu arvonsa tunteville brändeille. Kuukausitilaus tulisi maksamaan tuhat euroa kuussa.

Lue lisää:

Suositellut

Uusimmat