Elintarvikeyhtiö Apetit uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä. Hanke on yhtiölle strategisesti merkittävä.
Apetit ottaa käyttöön uuden toiminnanohjauksen kokonaisratkaisun, jolla yhtenäistetään yhtiön liiketoimintaprosesseja ja korvataan aiemmin käytössä olleet erilliset SAP- ja Microsoft Dynamics NAV -ratkaisut.
”Konsernin toiminnanohjausjärjestelmä perustuu tällä hetkellä kahden erilaisen ohjelmiston varaan. Yhteinen ERP-ratkaisu vähentää tarvetta erillisten järjestelmien ylläpitoon ja osaamisen hallintaan. Haluamme järjestelmän, joka vahvistaa yhteisiä prosessejamme ja tukee strategiamme toteuttamista,” sanoo Apetitin talous- ja hallintojohtaja Susanna Tevä.
Uusi järjestelmä perustuu Microsoft Dynamics 365 -teknologiaan. Apetit valitsi Digian kumppanikseen uudistushankkeeseen.
Sopimus sisältää usealle vuodelle jakautuvan toimitusprojektin ja jatkuvat palvelut käyttöönoton jälkeen.
”Uudistushanke tulee mahdollistamaan tiedon tehokkaan hyödyntämisen läpi koko Apetit-konsernin. Uuden toiminnanohjausjärjestelmän avulla voidaan ohjata toimintaa ja optimoida prosesseja aiempaa tehokkaammin, mutta se myös mahdollistaa aidon liiketoiminnan kehittämisen ja luo pohjan tulevaisuuden kilpailukyvylle, kasvulle ja kehitykselle”, kertoo Digia Oyj:n liiketoimintajohtaja Jarkko Savolainen.
Uudistushanke on edennyt suunnitelmien mukaan. Projekti sisältää kaksi käyttöönottovaihetta, joista ensimmäinen tehdään yhtiön toisessa liiketoiminnassa vuoden 2024 aikana ja toinen vuoden 2025 aikana.